فناوری

آموزش حرفه ای ساخت پروفایل لینکدین

چه کار کنیم که بیشتر در لینکدین دیده شویم؟ چه کار کنیم که در جست و جوهای لینکدین دیده شویم و چه کار کنیم که افراد بیشتری به پروفایل ما در linkedin سر بزنند؟

به طور شفاف خود را در linkedin معرفی کنید

میلیون‌ها نفر در لینکدین حساب کاربری دارند. چه کار کنیم که دیده شویم؟

پاسخ ساده است: واضح باشید. به جای این که خود را به عنوان یک مدیر معرفی کنید، بگویید که مدیریت فناوری اطلاعات دارید، یا بگویید که دارای مدرک مدیریت فناوری اطلاعات با تخصص در زمینه‌ی سیستم‌های پیشرفته هستید.

هرچه جزئیات بیشتری را درمورد حرفه‌ی خود و آنچه دنبالش هستید معرفی کنید بیشتر دیده می‌شوید.

برای مثال اگر b2b copywriter را جست و جو کنید 800 مورد یافت می‌شود اما اگر b2b saas copywriter را جست و جو کنید با این نتایج روبه‌رو می‌شوید.

linkdin

 

شاید افراد کمتری موارد خاص‌تر را جست‌وجو کنند اما احتمال این که همان افراد شما را استخدام کنند بیشتر است.

شاید این ترفند کمی اعصاب خرد کن باشد اما بسیاری از افراد حرفه‌ای آن را پیشنهاد می‌دهند.

 

 با پروفایل لینکدین خود مانند سایت‌های فروش آنلاین برخورد کنید

اگر قصد دارید پروفایل لیندیک خود را ارتقا دهید این مورد مهم‌ترین مورد است.

یک مشتری، کارفرما یا شریک کاری بالقوه کاری به تجربیات و مهارت‌های شما ندارند بلکه چیزی که برایشان مهم است این است که با این مهارت‌ها چه کار می‌توانید بکنید و شما باید بتوانید مهارت‌های خود را به آن‌ها بفروشید.

درحالی که پروفایل لینکدین رزومه‌ی آنلاین شماست اگر می‌خواهید که ارتباطات حرفه‌ای بهتری بگیرید باید چیزی بیشتر از آن باشد. باید بتوانید پروفایل خود را به کسانی که برایشان جذاب است بفروشید.

شاید مهم‌ترین چیزی که باید به آن توجه کنید مشتری شماست. با پروفایل لینکدین خود قصد دارید چه کسی را جذب کنید؟ آیا قصد دارید در یک شرکت بسیار بزرگ کار پیدا کنید یا یک استارت آپ محلی؟ می‌خواهید یک معلم شوید یا مکانیک هواپیما؟

از آن مهم‌تر چه می‌خواهید؟ اگر بتوانید آن‌ها را متقاعد کنید که چیزی بیشتر از رقیبان خود دارید شما برنده شدید.

هرچه بهتر درک کنید که پروفایل لینکدین خود را به چه کسی می‌فروشید بیشتر نتیجه خواهید گرفت. دقت کنید که برای چه کسی پروفایل خود را می‌سازید و آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند.

 

با پروفایل خود یک داستان تعریف کنید

وقتی که مخاطب خود را درک کردید و فهمیدید که آن‌ها به دنبال چه چیزی است باید یک داستان بسازید. این بخش یکی از مهم‌ترین ترفند‌ها در ساخت پروفایل لینکدین است و البته سخت‌ترین نیز هست. البته منظور ما از داستان این نیست که قصه تعریف کنید، بلکه بتوانید احساسات آن‌ها را برانگیزید.

چیزی که واضح است این است که یک داستان جذاب افراد را بیشتر از صلاحیت شما مجذوب می‌کند. اگر بتوانید احساسات بینندگان را بیشتر برانگیزید اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

شما باید سه سوال را از خود بپرسید:

  • مشتری احتمالی شما چه مشکلاتی دارد؟
  • شما چطور می‌توانید به آن‌ها کمک کنید؟
  • خواننده‌ی شما بعد از خواندن این داستان چه حسی خواهد داشت؟

اگر بتوانید در خلاصه‌ی معرفی خود به این سه بخش بپردازید پروفایلی متفاوت از بقیه خواهید داشت.

یک مثال خیلی خوب از خط شروع برای درگیر کردن مخاطب با پروفایل لینکدین شما:

« اگر به دنبال یک نویسنده و ویرایشگر باهوش می‌گردید که کارش را خوب بلد است دیگر نتایج جست و جو را بالا و پایین نکنید، چون که مرا یافته‌اید.»

دلیل جذابیت این خط شروع این است که احساسات خواننده را درگیر کرده و حس صمیمیت را به او القا می‌کند.

این که بتوانید یک داستان جذاب را در دنیای تجارت بیان کنید کاری دشوار است. اما غیرممکن نیست. اگر زبان انگلیسی شما خوب است برای این که دریابید چگونه می‌توانید داستان جذاب‌تری بگویید اینجا را کلیک کنید. این مقاله مصاحبه‎ی  Harvard Business Review با رابرت مک کی است که ایده‌های خیلی خوبی را به شما ارائه می‌دهد.

به مشتریان خوب بگویید که چه کار کنند

این یکی از بزرگ‎ترین اشتباهاتی است که بسیاری از افراد در پروفایل لینکدین خود انجام می‌دهند. اطلاعات بسیار زیادی را درمورد خود در پروفایل نوشته و به خواننده می‌سپارند که تصمیم بگیرد باید با این اطلاعات چه کار کند.

شما باید به خواننده بگویید که چه کار کند. برای مثال:

« اگر به دنبال یک نویسنده و ویرایشگر خوب هستید با من تماس بگیرید. شما می‌توانید از طریق ایمیل من name@something.com، با من درتماس باشید. من در اسرع وقت پاسخ شما را می‌دهم تا برای عقد قرارداد، پروژه‌های جذاب، به طور کلی نویسندگی بیشتر صحبت کنیم.»

این متن به خواننده می‌گوید که شما دنبال چه چیزی هستید و چرا باید با شما همکاری کنند.

GrammarChic چهار چیز را برای این که به مشتریان بالقوه خوب بگویید که چه کار کنند مناسب می‌داند: خلاصه نویسی، کلمات قوی، یک پیشنهاد واضح و اطلاعات تماس.

شما این اطلاعات را می‌توانید در بخش تجربیات خود نیز وارد کنید. البته برای این که با شما تماس بگیرند التماس نکنید اما طوری بنویسید که اگر خواستند با شما تماس بگیرند به راحتی بتوانند اطلاعات شما را بیابند.

 

از رسانه برای جذاب کردن پروفایل خود استفاده کنید.

هدف پروفایل لینکدین به اشتراک گذاری اطلاعات است که باعث می‌شود متن‌های طولانی در آن نوشته شود. اما علم ثابت کرده که انسان جذب تصویر می‌شود. از این قابلیت استفاده کرده و عکس و فیلم را به پروفایل خود اضافه کنید.

برای مثال می‌توانید در بخش خلاصه و تجربیات خود از عکس و فیلمی استفاده کنید که بخشی از پروژه‌ای که روی آن کار کرده‌اید را نشان می‌دهد. می‌توانید به مقاله‌ای که چاپ کرده‌اید و یا خبری که درمورد کارتان چاپ شده یک لینک دهید. حتی می‌توانید تصویری از خود را در طی یک کنفرانس منتشر کنید.

هرچه باشد می‌تواند توجه مردم را به خود جلب کند و این چیزی است که برای جذاب کردن پروفایل لینکدین حرف اول را می‌زند.

شما حتی می‌توانید به پروفایل خود اسلاید شو اضافه کنید. اگر یک اسلایدشوی خوب از کار خود دارید حتماً آن را روی پروفایل لینکدین خود قرار دهید.

 

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

شما توسط کلمات کلیدی پیدا می‌شوید. درضمن یافتن کلمات کلیدی صحیح کاری بسیار ساده است. اگر مدتی را صرف فکر کردن به مشتری/کارفرما/ ارتباطات ایده‌آل خود بکنید می‌فهمید که آن‌ها چه چیزهایی را جست و جو می‎کنند.

برای مثال اگر به دنبال یک پست مدیریتی برای یک شرکت غیرانتفاعی هستید به احتمال زیاد افراد مورد نظر شما چیزهایی مانند «مدیریت غیر انتفاعی» «رهبری غیر انتفاعی» یا «جذب سرمایه» را جست و جو خواهند کرد.

به دنبال یک کار به عنوان توسعه گر اپلیکیشن می‎گردید؟ «توسعه گر جاوا» «برنامه نویسی جاوا»، «ساخت اپلیکیشن» «توسعه سوییفت» از کلمات کلیدی مشابه استفاده کنید. درضمن انگلیسی همین کلمات را نیز استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که نتایج در جست و جوهای مشابه یکی نخواهد بود. برای مثال پاسخ دریافتی از «مدیریت جاوا» و «توسعه گر جاوا» بسیار متفاوت خواهد بود.

درنتیجه همه‌ی کلمات کلیدی را بنویسید.

اولین کلمه‌ی کلیدی شما باید در عنوان، تیتر مقام، خلاصه، تجربیات، پروژه‌ها، تصدیق نامه‌ها، کتاب‌های چاپ شده و هرجای دیگر باشد.

عنوان شما از همه مهم‌تر است. برای مثال به جای این که بنویسید « مدیر مسئول» بنویسید «مدیر مسئول برای بخش ترمو پرینت»

به این صورت نه تنها دو کلمه‌ی کلیدید اضافه کرده‌اید بلکه مردم بهتر می‌فهمند که شما چه کار می‌کنید.

اما در استفاده از کلمات زیاده روی نکنید.

این موضوع خیلی مهم است. به یاد داشته باشید که از کلماتی استفاده کنید که بیانگر چیزی هستند و احساسات خواننده را درگیر می‌کنند. به زور جای دادن تعداد زیادی کلمه‌ی کلیدی در پروفایل اصلاً جالب نیست و نمی‌تواند بیانگر توانایی‌های شما باشد.

 

فعال باشید

شاید این یک ترفند برای بهبود پروفال نباشد اما باعث می‌شود که پروفایل شما بیشتر دیده شود. هرچه بیشتر روی لینکدین فعال باشید بیشتر دیده می‌شوید.

چه به اتصالات آن‌ها متصل باشید یا نظر شما را در یک گروه ببینند و یا شما به آن‌ها پیام داده باشید این کار باعث می‌شود که بیشتر دیده شوید.

لازم نیست که زمان زیادی را روی لینکدین سپری کنید. تنها کافی است که یک مقاله را مرتبط با کار خود منتشر کنید، شبکه‌ی خود را درمورد کاری که در حال انجام آن هستید به روز کنید، زیر پست‌های دیگران نظر بدهید و کارهایی از این قبیل.

برای موفق بودن روی لینکدین سعی کنید مفید باشید

هدف لینکدین برقراری ارتباط است. گاهی اوقات این ارتباطات باعث می‌شود که یک کار پیدا کنید. اما این که افراد بیشتری را در زمینه‌ی خود بشناسید همیشه خوب است.

بهترین راه برای ارتباط با دیگران این است که مفید باشید. این بهترین روش برای دیده شدن و ارتقای پروفایل لینکدین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا