سبک زندگی

سایت مهمانی و انتقالی دانشجویی

سامانه و سایت جدید ميهماني و انتقال دانشجويان دانشگاه ها

سامانه ميهماني و انتقال دانشجويان در حال حاضر تنها مرجع انتقالب و میهمانی دانشجویان دانشگاه های سراسری است. در گذشته اینکار توسط مراجعه حضوری دانشجو و ارائه درخواست به دانشگاه مقصد صورت میگرفت و در صورا موافقت دانشگاه مقصد، نامه مربوطه به همراه درخواست کتبی به دانشگاه مبداء نیز داده میشد تا مراحل اداری و هماهنگی لازم بین دو دانشگاه انجام شود.

امروزه کل این فرایند بطور اتوماتیک انجام میشود. خود این فرایند در دو مرحله تکمیل یافته است مرحله اول مربوط به سال ۱۳۸۹ است که این سامانه تشکیل و در سالهای بعد مودر استفاده عملی قرار گرفت و دانشجویان مدارک لازم را که شامل مدارک شناسایی و ریز نمرات تا آن ترم بود به همراه فرم تکمیل شده اینترنتی ارسال میکردند و منتظر دریافت پاسخ دانشگاه مقصد میشدند. در سامانه جدید که از سال ۱۳۹۵ براه افتاده است دانشجو باید یک سری فرمهای کامل ثبت نام را پر کند و همه مدارک شناسایی و خدمت نظام وظیفه خود بعلاوه ریز نمرات را وارد و ثبت نام کند و از این به بعد با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پرتال مربوطه شده و دانشگاه مقصد را انتخاب نماید و درخواست مهمانی و یا انتقالی دهد.

در این سیستم نیز پاسخ تقریبا در اواخر شهریور برای دانشجو در پرتال خودش ارسال میشود. سامانه های مشابه دیگری مانند دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی و علمی کاربردی و یا دانشگاه های فنی و حرفه ای وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انتقالی و مهمانی دانشجویان سراسری به سایت زیر مراجعه کنید:

لینک جدید سامانه انتقالی دانشجو: http://portal.saorg.ir/

نکاتی که باید برای انتقالی دانشجو در نظر بگیرید

  1. ثبت نام در سامانه، نيازمند داشتن آدرس ايميل و شماره موبايل معتبر و در دسترس است. در صفحه دوم ثبت نام، بايد كدهاي تاييديه كه براي ايميل و موبايل شما ارسال مي شود را وارد كنيد تا كار ادامه يابد. بنابراين ايميل و موبايل خود را در دسترس داشته باشيد.
  2. این مرحله، به منزله پیش ثبت نام می باشد و صرفا جهت تعیین نام کاربری(ایمیل شما) و رمز عبور می باشد
  3. در مرحله بعد لازم است با نام کاربری(ایمیل) خود وارد سامانه شوید و اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نمایید. پیش از تکمیل ثبت نام و دریافت ایمیل تایید، امکان ثبت هیچ درخواستی وجود ندارد.
  4. پس از تایید هویتی شما و ثبت نام صورت گرفته، امکان ثبت درخواست های مختلف از طریق منوی خدمات در این سامانه، امکان پذیر می باشد.
  5. برای توضیح بیشتر فرآیند ثبت نام کلیک نمایید

 

 سوالات متداول درخواست انتقالی در سایت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم

  • چگونه می توانیم از خدمات سامانه جامع امور دانشجویان استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات سامانه ابتدا باید از طریق لینک ثبت نام اقدام به تشکیل پروفایل و ایجاد حساب کاربری نمایید . پس از تکمیل فرم های تشکیل پروفایل، اطلاعات شما حداکثر طی ۲۴ ساعت از سوی امور دانشجویان بررسی و در صورت تایید، امکان ورود به سیستم و استفاده از خدمات از سامانه را دارید

  • جهت اقدام برای وام دانشجویی و امور مربوطه به خوابگاه دانشجویی باید از طریق این سامانه اقدام کنم؟

خیر این امور مربوط به صندوق رفاه دانشجویان می باشد. آدرس وب سایت صندوق رفاه دانشجویان www.swf.ir است.

  • چه کسانی می توانند از خدمات سامانه جامع امور دانشجویان استفاده کنند؟

کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های داخل و خارج، دانش اموختگان و اعضای هیات علمی دانشگاه های داخل بسته به شرایط می توانند از خدمات متناسب استفاده کنند

  • در منوي خدمات، خدمت مورد نظر خود را مشاهده نمي كنم

خدمات قابل نمايش براي هر متقاضي، متناسب با اطلاعات وارد شده در پروفايل شخص تنظيم مي گردد. لذا از تكميل بودن اطلاعات پروفايل خود (اطلاعات شخصي و همه مقاطع تحصيلي- چه در حال تحصيل يا فارغ التحصيل) اطمينان پيدا كنيد

Image result for انتقال دانشجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا