فناوری

فعال کردن موبایل در سامانه‌ همتا طرح رجیستری

در این مطلی دیجی جو میخواهیم آموزش رجیستر کردن گوشی های مسافری و وارداتی در سامانه رجیستری همتا را بررسی کنیم تا شما بتوانید خودتان گوشی خریداری شده را ثبت کنید

طرح رجیستری سیستم های مخابراتی

طرح رجیستری در حال حاضر دومین فاز اجرایی خود را می‌گذراند که در آن برندهای اپل، موتورولا، ال جی، گوگل و بلک بری نیاز به فعال سازی دارند. بنابراین خریداران این برندها می‌بایست نسبت به فعال سازی دستگاه خود اقدام نمایند. توجه داشته باشید که برای فعال سازی دستگاه شما به یک کد نیاز دارید. براساس گزارش های سامانه‌ی همتا گوشی هایی که از طریق نمایندگی ها به فروش می‌رسند داخل جعبه‌ی خود یک «Active Card/Code» دارند که بر روی آن کد رجیستری ثبت شده است اما چنانچه از کس دیگری خریداری می‌کنید باید این کد را از او دریافت کنید. حالا که کد رجیستری را دارید می‌توانید به یکی از دو روشی که در زیر توضیح داده شده گوشی خود را رجیستری کنید.

روش اول: فعال سازی از طریق سایت سامانه‌ی همتا

اولین روش برای فعال سازی گوشی های هوشمند مراجعه به سایت سامانه‌ی همتا است که شما می‌توانید از طریق این لینک به آن مراجعه نمایید.

پس از وارد شدن به لینک فوق برای شما تصویری مطابق شکل زیر نمایش داده می‌شود.

همانطور که در تصویر مشخص کرده‌ایم بر روی گزینه‌ی «فعال سازی » کلیک کرده تا پنجره‌ی زیر برایتان نمایش داده شود.

خب، در این قسمت شما لازم است مشخصات مربوط به موبایل و خط خود را وارد کنید. به ترتیب در فیلد اول باید شماره‌ی تلفنی که قرار است بر روی این گوشی فعال باشد(دقت کنید شما تنها می‌توانید از این شماره بر روی این گوشی استفاده کنید) را در این فیلد قرار بدهید. در قسمت دوم شما باید کد IMEI مربط به گوشی خود را وارد کنید. برای دریافت این کد می‌توانید از دستگاه هوشمند خود کد *#06# را شماره گیری نمایید تا یک کد 15 رقمی برای شما نمایش داده شود. در کادر سوم می‌بایست کد فعال سازی یا Active Card داخل جعبه و یا کد دریافتی از فروشنده را وارد نمایید. در آخرین قسمت هم می‌بایست کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کرده و بر روی گزینه‌ی «فعال سازی » کلیک کنید.

خب، اگر تمام ورودی ها به درستی مقدار داده شده‌ باشند دستگاه شما فعال شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

درصورتی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید به روش دوم این کار را از طریق کد دستوری انجام دهید. 

روش دوم: استفاده از کد دستوری

روش دوم برای فعال سازی گوشی های هوشمند استفاده از کد دستوری USSD در گوشی مورد نظر می‌باشد. در این روش مطابق شکل زیر عمل می‌کنید.

ابتدا کد *7777# را شماره گیری کرده و آن را اجرا می‌کنید تا صفحه‌ی زیر نمایش داده شود.

در این صفحه گزینه‌ی «فعال سازی» که معمولا در ردیف دوم قرار دارد را مطابق شکل بالا انتخاب می‌کنید. بعد از آن وارد صفحه‌ی زیر می‌شوید که مربوط به وارد کردن کد IMEI گوشی شما می‌شود.

حالا مطابق شکل بالا کد 15 رقمی مربوط به IMEI گوشی خود را در کادر بالا وارد می‌کنید. برای دریافت این کد می‌توانید از دستگاه هوشمند خود کد *#06# را شماره گیری نمایید تا یک کد 15 رقمی برای شما نمایش داده شود. پس از وارد کردن این کد و زدن دکمه‌ی «Send» شما به صفحه‌ی زیر ارجاع داده می‌شوید.

در این صفحه شماره موبایلی را که قرار است بر روی دستگاه فعال کنید وارد کرده و بر روی دکمه‌ی «Send» بزنید. حالا صفحه‌ی زیر برای شما نمایش داده می‌شود که در این صفحه می‌بایست کد فعال سازی یا Active Card داخل جعبه و یا کد دریافتی از فروشنده را وارد نمایید. و بر روی دکمه‌ی «Send» بزنید.

در نهایت صفحه‌ی زیر برای شما نمایش داده می‌شود و از شما سوال می‌کند که آیا اطلاعات وارد شده صحیح می‌باشد یا خیر؟ در صورتی که اطلاعات صحیح بود عدد یک را وارد کرده و بر روی «Send» بزنید.

اگر تمام اطلاعات وارد شده صحیح باشد دستگاه شما تصویری مطابق شکل زیر را برای شما نمایش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا