فناوری

ساخت لینک داخلی مطلب

یکی از موثر ترین روش های برای بهبود سئو قطعا ساخت لینک داخلی درون مطلب های سایت یا وبسایت وردپرسی میباشد.

چه لینک‌هایی به مقالات جدید وجود دارد؟

 

می‌خواهیم بدانیم به محض انتشار یک مقاله جدید، چه لینک‌هایی به این مقالات، ارجاع داده می‌شوند. لطفاً توجه داشته باشید، لینک‌هایی که به محض انتشار مقاله، به آن ایجاد می‌شوند، عموما بستگی به طراحی فنی وب سایت دارد. ممکن است که این طراحی‌ها و لینک‌هایی که به مقاله جدید ایجاد می‌شود، متفاوت باشند. با این حال در ادامه چند مورد را نام می‌بریم که در وب سایت‌های مختلف، مشترک است.

لینک مقاله جدید در صفحه اصلی

غالباً وقتی یک مقاله جدید منتشر می کنیم، لینکی از آن در صفحه اصلی وب سایت ایجاد می‌شود. صفحه اصلی یا home page مهم‌ترین صفحه وب سایت است، بنابراین لینک‌هایی که در این قسمت ایجاد می‌شوند به محتوای مربوطه اعتبار می‌دهند. البته همان‌طور که حدس می‌زنید وقتی مقاله جدیدتری ایجاد شد، مقاله قبلی از home page برداشته شده و لینکی به آن وجود نخواهد داشت. بنابراین هر چند که به طور پیش‌فرض، لینکی به مقاله جدید ایجاد شده ولی این موقعیت چندان پایدار نیست و با تولید مقاله بعدی و انتشار آن از بین می‌رود.

 

Image result for internal link

لینک مقاله جدید در دسته بندی‌ها

باز هم یکی از خصوصیات مشترک وب سایت‌ها این است که مطالب موجود در بلاگ را در دسته بندی یا برچسب‌های مختلف قرار می‌دهند، پس وقتی مقاله‌ای جدید در قسمت بلاگ وب سایت، اضافه کردیم، دسته بندی و برچسب آن را هم مشخص می‌کنیم که این مقاله در آن دسته بندی‌ها، قرار می‌گیرد. مانند مورد قبلی، درست است که به محض انتشار، لینک مقاله در دسته بندی خاص خود قرار می‌گیرد و این کار به آن اعتبار می‌دهد ولی وقتی این لینک اهمیت دارد، که در صفحه اول دسته بندی‌های قرار داشته باشد، با انتشار مقاله جدید به مرور، مقاله‌های کمی قدیمی‌تر در صفحات بعدی دسته‌بندی قرار می‌گیرند پس این لینک سازی هم تا حدی ارزش خود را از دست می‌دهد.این امر امر مهمی در سئو آدرس سایت میابشد

لینک مقاله جدید در صفحه مقالات مرتبط

یکی دیگر از طراحی‌هایی که در اغلب وب سایت‌ها، وجود دارد این است که به محض انتشار مقاله جدید، بر اساس برچسب یا دسته بندی آن، لینکی در انتهای مقالات مرتبط قرار می‌گیرد به این ترتیب امکانی در اختیار کاربران قرار داده می‌شود که اگر به خواندن مقالات مرتبط، علاقه دارند، لینک مقاله جدید در دسترس باشد، وجود لینک مقاله جدید در قسمت مقالات مرتبط به اعتبار آن کمک می‌کند ولی این لینک‌ها هم پایدار نمی‌مانند و ممکن است مقالات دیگر، به مرور، جای مقاله مورد نظر را بگیرند.

خب، تا به اینجای مطلب متوجه شدیم که برای مقالات جدید به محض انتشار، لینک‌هایی بوجود می‌آید که هر چند حائض اهمیت هستند ولی برای موفقیت مقاله، کافی به نظر نمی‌رسند. پس برای اعتبار دادن به مقاله جدید باید چه کاری انجام دهیم که هم از نظر زمان به صرفه باشد و هم مدت طولانی‌تری پایدار بماند. پاسخ این سؤال را در عنوان بعدی ببینید.

 

ایجاد لینک مقالات جدید در مقالات قدیمی‌

 

هر مقاله‌ای که برای بلاگ خود ایجاد می‌کنیم بر اساس دسته بندی یا برچسب خود، ممکن است با برخی از مقالات قدیمی وب سایت، مرتبط باشد. ما باید این مقاله‌ها را پیدا کرده و لینک مقاله جدید را در آن‌ها قرار بدهیم. به این ترتیب بعد از مدتی مقاله جدید ما، اعتبار پیدا کرده، ایندکس شده و محبوب می شود.
گفتیم روشی که برای لینک دادن به مقالات جدید انتخاب می‌کنیم بایستی از نظر زمان مقرون به صرفه باشد حال اگر بخواهیم تمام مقالات قدیمی را برای لینک سازی بررسی کنیم، زمانی بیش از تولید مقاله جدید، از ما می‌گیرد به علاوه اینکه اگر تعداد مقالات قدیمی مرتبط زیاد باشد ممکن است نتوانیم بهترین مقاله را انتخاب کنیم. یک راه حل مناسب برای پیدا کردن این مقالات قدیمی وجود دارد و آن هم استفاده از عملگر‌های جستجو در گوگل است. این علمگر :site است که شاید با آن آشنایی داشته باشید. کافیست در قسمت جستجوی گوگل، این عبارت را به کار ببریم:

 

عنوان مقاله جدید    نام سایت:site

site:digijo.ir

با استفاده از عملگر :site میتوانیم مطالب مرتبط موجود در وب سایت دیجی جو  را پیدا کنیم. حالا باید به این مقالات رجوع کرده و در قسمتی مناسب از متن که اشاره به مقاله جدید دارد، لینک آن را قرار بدهیم. با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنیم، هم مقالات قدیمی و محبوب به روز رسانی می‌شوند و هم به مقاله جدید لینک‌هایی ایجاد شده و اعتبار آن را افزایش می‌دهند. توجه داشته باشید که کافیست این لینک سازی را تنها در ۳ یا ۴ مقاله قدیمی، انجام دهید و در این کار زیاده روی نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا